Het project bestaat uit 6 workshops. De workshops hebben drie onderdelen die elkaar aanvullen

Drama

Naast dat drama veel plezier en saamhorigheid brengt, leren kinderen hier veel van. Ze ervaren hoe het is om een emotie echt te uiten, die hij of zij wellicht nog nooit heeft durven uiten. Nu “mag” het echt een keer. Een rollenspel kan ook veel met een kind doen. Wanneer een verlegen kind bijvoorbeeld de rol aanneemt van een koning, zal het kind voelen hoe het voelt om niet verlegen te zijn. Dit kan een grote stimulans zijn om meer zelfvertrouwen te ontwikkelen. Een kind kan zich helemaal uitleven. Het is voor een verlegen of gepest kind dan ook een hele goede opdracht.

Daarbij gaan we kinderen ook laten ontdekken waar hun grens ligt en die van een ander en hoe je daar respect voor hebt. Ze leren hoe je duidelijk “nee” kunt zeggen. Hierbij is lichaamstaal en stemgebruik een belangrijk onderdeel.

Wij kijken goed naar het kind als individu. Elk kind vindt bepaalde rollen lastig of leuk, hier wordt aandacht aan gegeven.

Spellen en gesprek

Door middel van verschillende spellen, leren kinderen te ontdekken wat ze echt leuk vinden, waar ze goed in zijn en wat hun kernkwaliteiten zijn. Ook groepsgesprekken zijn hier een onderdeel van. Ze leren omgaan met gevoelens, gedachtes en de reactie daarop. Elk kind is uniek en elk kind is wel ergens goed is. Het is belangrijk dat kinderen dat zelf ook zien.

Zelfverdediging

Door zelfverdediging, voelen kinderen zich vaak sterker en zelfverzekerder. Ze leren hoe je stevig staat, hoe je meebeweegt met een ander en hoe je je zelf kan verdedigen met verschillende technieken.

Heeft u interesse in een schoolproject? Neem dan contact met ons op.

20160121_101137